torstai 3. heinäkuuta 2014

The summer is finally here! // Kesä on vihdoin täällä!

We meet again!
Can't believe it's been six months since I entertained you here last time. The spring and beginning of the summer has just flown by and I haven't even realized the fact that I've abandoned you here.
  No worries, finally I confronted myself and got myself to bake something not for a customer. I have to admit that I missed that feeling a lot. When there's no schedule and stress that everything has to come out perfect. Getting back to the roots of why I really love this whole baking thing means that I can't really enjoy my free time anymore. Yes, I do love to sleep in and other relaxing pastime activities but only to a certain point. I used to spend days doing basically nothing but not anymore. For example today, I spent most of my morning lying around and watching Orange Is the New Black on Netflix (which is by the way the greatest show ever!). I started to feel like I really need to get something done and not just anything but naturally some serious baking has to happen before I'm content.
  Hah, I had to resist that since I promise to get myself to write this piece as soon as possible. Plus for the first time in my life I'm seriously trying to decrease the amount of candy, dessert and whatnot I'm munching every week. Therefore the daily baking would do some serious damage to that deal. :D
//
Tapaamme jälleen!
En voi uskoa, että siitä on kuusi kuukautta kun viimeksi viihdytin teitä täällä. Kevät ja alkukesä sujahtivat hujauksessa ohi enkä ole edes tajunnut, kuinka hylkäsin teidät tänne. 
  Ei hätää, otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja päätin leipoa jotain ihan vain blogiani varten. Pakko myöntää kuinka olen kaivannut tätä fiilistä. Sitä, kun ei ole tiukkaa aikataulua ja stressiä siitä että kaiken pitää osua kohdalleen heti ensimmäisellä kerralla täydellisesti. Palatessani takaisin intohimoni ytimeen tarkoittaa se myös sitä etten osaa nauttia vapaa-ajastani samalla tavalla kuin ennen. Kyllä, rakastan edelleen nukkua pitkään ja harrastaa muita rentouttavia aktiviteetteja, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Ennen saatoin viettää montakin päivää tekemättä käytännössä yhtään mitään, mutta se on historiaa. Esimerkiksi tänään vietin koko aamun makoilessa ja tujotellessa Orange Is the New Black -sarjaa Netflixistä (mikä muuten on maailman paras sarja ikinä!). Lounaaseen mennessä tuli pakottava tarve saada jotain järkevää aikaiseksi, mutta ei mitä vaan, vaan luonnollisesti leipominen saisi minut tyytyväiseksi.
  Hah, oli pakko vastustaa kiusausta, koska lupasin itselleni että hoidan tämän tekstin ennen seuraavaa leipomiskertaa. Kaiken lisäksi ensimmäistä kertaa elämässäni yritän rajoittaa ahmimieni herkkujen määrää ja päivittäinen leipominen vain vahingoittaisi sopimusta kerta toisensa jälkeen. :D



What else has happened? Hmm let's see.. The graduation time was luckily extremely busy for me and I got to expand clientele once again. That's why I want to thank you guys greatly for spreading the word about me and my company!
  Cake pops are really hitting off for the people and that's why I've started to develop them even further and creating them as THE product for my company.
  I also gave (probably) the last tennis lessons at least for now. I take a bow and want to thank all the awesome people and kids I've had a chance to work with in these past six years as a tennis coach.
//
Mitä muuta elämääni kuuluu? Hmm katsotaas.. Valmistujaisviikko oli onnekseni kiireistä aikaa ja sain laajentaa asiakaskuntaani jälleen. Siitä haluankin kiittää teitä arvoisat fanit, jotka olette levittäneet sanaa minusta ja yrityksestäni!
  Kakkutikkarit ovat ehdoton suosikki tällä hetkellä ja siksi olenkin aloittanut kehitystyön niiden eteen jotta tikkareista tulisi yritykseni lippulaivatuote.
  Vedin myös (todennäköisesti) viimeiset tennistuntini tältä erää. Iso kiitos ja kumarrus mahtaville työkavereille, pomoille sekä lapsille, joiden kanssa olen saanut tehdä töitä viimeisen kuuden vuoden aikana tennisvalmentajana.

Traditional birthday brunch in my family. Got a box of my favorite chocolates and a american football as present! :) // Perheemme perinteinen synttäribrunssi. Lahjaksi sain rasian lempisuklaitani ja jenkkifutispallon! :)

Cute, right? ^^ // Eikö olekin söpöjä? ^^

  Two weeks ago was also my 21st birthday, luckily I haven't had a age crisis yet. Maybe it hits me in few years :D Last time I baked myself a cute sushi cake. This time it was time to bake something new once again.. well almost. I made a batch of panda themed cake pops and you guys can't even imagine how crazy people went when I offered them those.
//
Pari viikkoa sitten oli myös minun 21-vuotis synttärit ja onnekseni en ole vielä kärsinyt ikäkriisistä. Ehkä se iskee sitten parin vuoden päästä. :D Vuosi sitten leivoin itselleni söpön sushikakun. Tällä kertaa päätin leipoa taas jotain täysin uuttaa.. tai ainakin melkein. Tein kasan panda teemaisia kakkutikkareita, ettekä voi edes kuvitella kuinka sekaisin kaikki menivät kun tarjosin niitä heille.

So there you have a small summary of the last six months. Then we get back to business. On monday I got extra active and baked two different desserts. The first one were those amazing, fluffy chocolate cupcakes in the first picture which unfortunately fell straight on my menu so I have to keep the recipe for myself at least for now. The other one was this small strawberry-lime cheesecake which captures the whole summer inside of it. I'm content with the result since I'm actually bad at oven-baked cheesecakes and the taste isn't just the same as with the cold ones so not big fan of these. Altho this one here was different and incredibly tasty! :)
//
Siinä oli siis teille pieni tiivistelmä viimeisestä kuudesta kuukaudesta. Sitten pääsemmänki takasin asiaan. Olin maanantaina extra toimelias ja leivoin kaksi eri herkkua. Ensimmäiset olivat nuo samaiset ihanan kuohkeat suklaakuppikakut ensimmäisessä kuvassa. Valitettavasti ne päätyivät pidemmittä puheitta suoraan yritykseni menuhun, joten pidän reseptin ainakin toistaiseksi itselläni. Toinen herkku oli tämä pieni mansikka-lime juustokakku, joka kätkee sisäänsä koko kesän. Olen tyytyväinen lopputulokseen sillä olen erittäin huono uunissapaistettavien juustokakkujen kanssa ja maun takia en ole myöskään kovinkaa iso fani. Tämä tässä oli kuitenki poikkeus ja erittäin maukas! :)


10 Digestive cookies
75g (2,6 oz) Butter

500g (17,6 oz) Cream cheese
200g (7 oz) Crème Fraîche
3 Eggs
100g (3,5 oz) Sugar
1 tbsp Vanilla sugar
1 Grated lime zest
Lime juice

1,5 Gelatine leaves
250g (8,8 oz) Frozen strawberries
100g (3,5 oz) Water
4 tbsp Sugar
Lime juice

24cm (9inch) cake tin

Heat up the oven to 175°C (350 F)
Chop the cookies into a small crumble, melt the butter and mix them together.
Spread it in the bottom of the cake tin tightly with spoon.
Bake the crust in the oven for 7 minutes.

Whisk the cream cheese, crème fraîche and eggs together.
Add both of the sugars, lime zest and some lime juice according to your taste.
Pour the batter into the cake tin and bake it in the oven for 35-40 minutes.

Soak those gelatin leaves in some cold water for 5 minutes.
Let the strawberries, lime juice (according to your own taste), sugar and water to boil for 5 minutes.
Run it through the sieve and pour the glaze back into the pan.
If necessary, heat it up again to melt the gelatine leaves into it.
Let it cool down just a bit and then pour it on top of the cake.
Let it set in the fridge at least for 2 hours.

//

10 Digestive keksiä
75g Voita

500g Maustamatonta tuorejuustoa
200g Crème Fraîchea
3 Kananmunaa
100g Sokeria
1rkl Vaniljasokeria
1 Limen kuoriraaste
Lime mehua

1,5 Liivatelehteä
250g Pakastemansikoita
100g Vettä
4rkl Sokeria
Limemehua

24cm Irtopohjavuoka

Lämmitä uuni 175°C
Murusta keksit hienoksi tehosekoittimessa tai kaulimella, sulata voi ja yhdistä ne keskenään.
Levitä keksiseos vuoan pohjalle tiiviisti lusikalla painellen.
Paista pohjaa 7 minuuttia uunin keskitasossa.

Vatkaa tuorejuusto, crème fraîche ja kanamunat kulhossa.
Lisää molemmat sokerit, limen kuori ja lime mehua maun mukaan.
Kaada täyte vuokaan ja paista kakkua 35-40 minuuttia.

Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä noin 5 minuuttia.
Keitä mannsikoita, sokeria, vettä ja limemehua kattilassa toiset 5 minuuttia kunnes se sakenee.
Siivilöi kiilteestä mansikatpois ja kaada kiille takasin kattilaan.
Kuumenna seosta tarvittaessa, jotta liivatelehdet sulavat kokonaan sekoittaessa.
Anna jäähtyä hieman ja kaada kakun päälle.
Anna jähmettyä jääkaapissa vähintään 2 tuntia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti